19 Nisan 2017

Kpss Rehberi ve Gereksiz İnsan Replikleri

Beni en başından beri takip edenler Kpss gibi acımasız bir sınav döneminin ardından bu blog işine girdiğimi bilir. O dönem ki ruh halimi size anlatsam beni takip etmekten vazgeçersiniz. Tuvaletteki ıslak terlik kadar sinir bozucu bir sınava hazırlanan insan ne kadar insanlıktan çıkmamış olursa o kadar insandım. 😁 Bu üçüncü girişim oldu ama ciddiye alarak hazırlandığım sadece bu seneydi ve pek çok tecrübe edindim bu konuda. Bunları da sizinle paylaşmak istiyorum.


  • Bu sınava hazırlanırken dershane desteğinin olmasını düşünenlerden yanayım ben. Kendi kendinize ne kadar disiplinli çalışıp ne kadar verimli olabilirsiniz? Böyle düşündüğüm ve tüm vaktimi bu sınava ayırıp güzel bir sonuç almak istediğim için işten bile çıkmıştım. Tam zamanlı ve düzenli çalışmak zorundasınız. Bugün 4 saat çalışayım yarın hiç çalışmayayım gibi bir düşünceye sahipseniz baştan hata yaparsanız.


  • Dershaneye gitme imkanınız varsa kesinlikle gidin. Bu dershaneyi çok iyi araştırarak seçin. Daha önce gidenlere sorun memnun kalıp kalmadığını. Vaktiniz varsa dershaneye gidin yoksa telefon ile görüşün. Kaç ay süreceğini, haftalık ders saatini, kaç deneme yapılacağını, TG denemelerinin sayısını...


  • Kafanıza yatan dershaneyi bulduktan sonra kaynak kitaplarınızı belirleyin. Sadece dershanenin verdiği testler, kitaplarla olacak iş değil bu. Böbreğinizin birini fotokopiciye satmış kadar olacaksınız. Ben gratis paramı bile feda etmiştim düşünün 😅 Son seneler de çok soru tutturan kaynakları ve öğretmenleri takip edin. Sizi gereksiz bilgiye boğan kaynaklardan kesinlikle uzak durun.


  • İlk konu, son konu demeden bütün konuları önemseyin. Test çözmeye başlayınca önce güncel olan yani o sene için hazırlanmış olan sorulardan başlayın. Daha sonra çıkmış soruları çözün.
  • Günlük bir program belirleyin. Şu kadar konu çalışıp bu kadar soru çözeceğim diye kararlı olun ve onları halletmeden yatmayın. Bir günden bir şey olmaz diye soldan gelen sesi dinlemeyin. 😀 Ben sırf programım aksamasın diye ailemle tatile gitmeyip evde kalmıştım.


  • Size ufak bir tavsiyem, günlük paragraf sorusu çözün. Çoğu insan paragraf zaten yapılır diye önemsemiyor ama soruların büyük kısmı paragraf olarak geliyor ve Ösym artık öyle bir paragraf hazırlıyor ki sonuna gelince başını unutacak cinsten 😏 Başlangıç olarak bir testle başlayıp zaman geçtikçe soru sayısını artırın. Daha hızlı çözmeye ve daha kolay anlamaya başladığınız fark edeceksiniz.


  • Şimdi birçok Kpss hocası ders anlatım videosu çekiyor. Onlardan faydalanabilirsiniz. Özellikle anlamadığınız ya da yapmakta güçlük çektiğiniz konular için.


  • Dershane denemeleri sizi zorlamak içindir. Netleriniz düşük olsa da umudunuzu kaybetmeyin. Daha çok çalışın. Genelde gerçek sınavdaki netleriniz dershane denemesinden yaklaşık 10-15 net daha fazla çıkıyor.


  • Çok klişe olabilir ama arkadaş ortamı gerçekten önemli. Eğer ders çalışmayan bir grubun içindeyseniz bir süre sonra sizin de o şevkiniz sönecek. Ya da ders çalışan bir grubun içindeyseniz daha çok istekle çalışacaksınız.


Sınav dönemi boyunca buzdolabının yumurta rafında duran limon kadar gereksiz insanlarla karşılaşacaksınız. Bu gereksiz insanların kurduğu belli başlı cümleler şunlar;
"Artık devlete memur almayacaklarmış" lafa bak. Bakan seninle mi istişare ediyor?
"Sen sağlıkçısın, 60 alsan bile yeter" Tabi canım özelde çalışmam için yeterli.
"Sağlıkta sınava iyi hazırlanırsan açıkta kalmazsın" Sen öyle diyorsan kesin öyledir 😒
"Sen hala sınava mı çalışıyorsun?" Evet senin gibi olamamak için sınava çalışıyorum oldu mu?👊
"Okuyanların hali ortada işte hala sınava çalışıyor yazık" Sen o yüzden mi çocukların okusun diye para saçıyorsun?😂
"Bizim Aysel'in kızı atanmış 80 ile sen nasıl kaldın?" Bacım, Aysel'in kızının bölümü ile benimki aynı mı diye sorgulayacak kapasiten yok mu senin?
"Aaa senin netlerin ne kadar düşük benim netlerim hep yüksek" Denemesini yanımda kontrol etti ve benden düşük neti çıktı. Mumu ikindiye kadar bile yanmadı.💃
"Olmadı mı? Kötü mü geldi sonucun? Voo bir de dershaneye gitmiştin." Dershaneye gittim dedim ben android yüklemesi yaptım demedim kendime.
"Falanca partiye kaydını yaptır da alsınlar seni" Ömür boyu hak etmediğim maaşı yiyecek kadar bozulmadı karakterim çok şükür.😎
"Sağlıkçılara özelde bile iş yok artık, yazık size" Ah canım benim ya sen özel hastaneye gidince marangozlar ilgileniyor seninle diye genel bir şey mi sandın onu? O sana özel hizmet tatlım.🔨
"Kpss kalkacakmış kız sen niye çalışıyorsun?" Ösym kaldıracağı sınavın sınav tarihini belirlemiş çünkü senin kadar düşünememiş bunu.
"Bu sene sınav zor olacakmış" bo sono sonov zor olocokmoş.😁 Sınav sorularını senden mi alacaklar hayırdır?
Daha bu örnekler uzar gider. Diyeceğim o ki boş konuşan insanları takmayın. Çoğu sizi çekemediği için moralinizi bozup çalışma veriminizi düşürmek için yapıyor.

  • Son olarak hayal kurun. Atandığınız da sevdiklerinize alacağınız hediyeler, ailenizin sevinci, size laf edenlerin suratları, gideceğiniz şehri, kendi evinizi... Kurduğunuz hayaller sizi hedefinize daha da yaklaştırır. Kendinize inanın. İmkansız değil. Bu sınavı başaranlardan hiçbir eksiğiniz yok.

Ama şunu da unutmayın nasipten öte yol yok. Yani sen çok çabalasan da olmuyorsa vardır O'nun bir bildiği. Belki de senin rızkın başka bir yerde seni bekliyordur bilemezsin. Sen elinden geleni yap ve tevekkül et. Nasip, nerededir ne zamandır bilinmez.
Sevgilerle 😍😇

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder