5 Kasım 2016

Cilt Tipi Testi

Cildinize yapacağınız en büyük iyiliklerden biri cilt tipini belirlemektir. Cildinizin tipi analizi yapacaksınız ki ona uygun ürünler seçip kullanacaksınız. Aksi takdirde kullandığınız birçok üründen memnun kalmayacaksınız. Bu, ürünlerin yapısının iyi olmadığına bağlı olduğu gibi cildinize uygun ürün olmadığına da bağlı olabilir. Lafı daha fazla uzatmadan cilt tipi belirleme testine geçiyorum.

1) Cildinizi herhangi bir sabun ve suyla temizledikten sonra nasıl bir hisse kapılırsınız?
    a) Cildim oldukça gergin, sanki yüzüme küçük gelmiş gibi.
    b) Oldukça rahat ve düz hissederim.
    c) Aslında kuru hissediyorum. Hatta bazı bölgelerde kaşınma oluyor.
    d) İyi fena değil oldukça rahat hissediyorum kendimi.
    e) Cildimin bazı bölgeleri iyi iken bazı bölgelerinde kuruma oluyor.

2) Cildinizi herhangi bir krem temizleyici yardımıyla temizlediğinizde nasıl hissediyorsunuz?
    a) Aslında daha iyi gibi.
    b) Normal düz ve rahat hissediyorum.
    c) Bazen iyi oluyor ama bazen de kaşınma geliyor.
    d) Oldukça yağlı bir hal alıyor.
    e) Bazı bölgeler yağlı olsa da bazı bölgeler gayet iyi.

3) Cildiniz günün ortalarına doğru geldiğinde nasıl oluyor?
    a) Pul pul dökülen bir görüntü alıyor.
    b) Her zaman taze ve tertemiz.
    c) Bazı bölgelerde kırmızılıklar görüyorum.
    d) Gayet parlak, ışıl ışıl resmen.
    e) Sadece alın, burun ve çene bölgem parlak gerisini at çöpe gitsin.

4) Hangi sıklıkla sivilcelerle karşılaşıyorsunuz?
    a) Hiç karşılaşmıyorum.
    b) Sadece özel günlerimde. (regl öncesi ve boyunca)
    c) Arada sırada.
    d) Hiç gitmiyor ki.
    e) Sadece alın, burun ve çene bölgemde ara sıra oluyor.

5) Cilt toniğinizi kullandıktan sonra cildiniz de neler oluyor?
   a) Nedense sızlıyor.
   b) Hiçbir sorun olmuyor.
   c) Acır ve kaşınır.
   d) Tazelik ve ferahlık hissine kapılıyorum.
   e) Bazı bölgelerimde ferahlama yaparken bazı bölgelerde kaşıntı yapıyor.

6) Gece kremini kullandıktan sonra cildiniz nasıl oluyor?
    a) Kendimi oldukça iyi hissediyorum.
    b) Bir fark göremiyorum.
    c) Bazen iyi oluyor bazen de kaşıntı oluyor.
    d) Cildim yağlı görünüyor.
    e) Alın, burun ve çene bölgem iyi görünüyor.

Tüm bu sorulara verdiğiniz yanıtlara hangi cilt tipine sahibim testinin sonucu aşağıda:

a' lar çoksa: Kuru bir cildiniz var. Cildiniz ihtiyacı olan yağı üretemediğinden oldukça kuru ve gergin olur. Yağ miktarı az olduğu için de cildiniz hep hassastır. Özellikle yanaklarınızda küçük sivilceler çıkabilir.
b' ler çoksa: Normal bir cildiniz var. Cildinizdeki gözenekler ortalama genişliktedir. Burun ve çene de daha çok gözenek olabilir. Sivilce, siyah nokta ve kızarıklık sorunu genelde görülmez.
c' ler çoksa: Hassas bir cildiniz var. Kolayca kızaran ve tahriş olabilen bir cilde sahipsiniz. Bu yüzden kullandığınız ürünlere özellikle dikkat etmelisiniz.
d' ler çoksa: Yağlı bir cildiniz var. Cildiniz sürekli parlar. Gözenekler cildinizin hava almasını engelleyecek kadar kapalıdır. Dolu gözenekler siyah nokta ve sivilcelere sebep olur.
e' ler çoksa:  Karma bir cildiniz var. Alın, burun ve çene bölgenizi kaplayan T bölgeniz oldukça yağlı olmasına karşın göz çevreniz ve yanaklarınız çok kuru olur. Zaman zaman cildinizde gerginlik hissedebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder